„Barcode”: Integracija osnova kodiranja u nastavu

 ITHS, ustanova LINKgroupa, učestvuje u projektu „Barcode”. Reč je o Erasmus+ projektu koji će se sprovoditi pod vođstvom škole Kretingos R. Vidmantai Gimnasium iz Litvanije, u kome učestvuje pet škola partnera, među kojima i ITHS, jedna od institucija LINKgroupa. Pored ITHS-a, u projektu učestvuju škole OU „Dane Krapčev” iz Skoplja, Severna Makedonija, Agrupamento de Escolas de Portela e Moscavide iz Portugalije i TOKI Secondary School iz Turske.

U realizaciji projekta biće korišćena platforma eTwinning, koja se sastoji od pet transnacionalnih mobilnosti i 21 lokalne aktivnosti. Učesnici projekta će se obučavati o kodiranju, jednostavnom programiranju, strukturi podataka i algoritmu, tako da se tehnika kodiranja može integrisati u nastavu. Kodiranje će moći da koriste kao nastavno sredstvo u oblastima poput matematike, stranog jezika, prirodnih i društvenih nauka i umetničkog obrazovanja. Primenom ovih metoda i tehnika učenici će povećati kvalitet obrazovanja, a one će im omogućiti i da unaprede svoje obrazovno okruženje.

Učesnici će biti deo i evropske školske mreže sa eTwinning projektima, koje će nastaviti da sprovode nakon završetka projekta „Barcode” i iskoristiće priliku da unaprede i podele svoje znanje. Na ovaj način imaće priliku da ovladaju naprednim nastavnim alatima, razvijaće digitalne veštine, kompetencije na stranim jezicima i komunikaciju. Ono što je najvažnije, na ovaj način se utiče na povećavanje stope primene inovativnih nastavnih metoda.

Partneri projekta su: 

  • OU „Dane Krapčev” – Skoplje (MK);
  • Srednja škola za informacione tehnologije (RS);
  • TOKI ORTAOKULU (TR);
  • Agrupamento de Escolas dePortela e Moscavide (PT).
 
 

 

 

 

Glavni ciljevi projekta su:

  • povećanje stope primene inovativnih nastavnih metoda;
  • razbijanje predrasuda o primeni inovativnih nastavnih metoda;
  • podizanje svesti o tome koliko su važne metode kodiranja kao jedan od alata koji se koriste za podučavanje učenika veštinama 21. veka;
  • organizacija takmičenja za „Hakaton”, koji je takođe poznat i kao „Dan hakovanja”, „Hak-fest” ili „Kod-fest”. (Radi se o događaju u kome programeri i drugi stručnjaci uključeni u razvoj softvera zajedno rade na određenim softverskim projektima. „Hakatoni” su primenjivani u obrazovne ili socijalne svrhe iako je glavni cilj da se stvori upotrebljiv softver. „Hakatoni” mogu da imaju uslove za učešće u vezi sa programskim jezikom koji se koristi, operativnim sistemom, aplikacijom, predmetom i godinama starosti programera.)

 

Rezultati projekta:

  • elementarna osposobljenost učesnika za upotrebu kodiranja u različitim aktivnostima.