„ONLINE” – teaching and training yOuNg students about the DigCompConsumers through cLIeNt-basEd challenges and ICT
Digitalna kompetencija potrošača je ovde definisana kao kompetencija koja je potrošačima potrebna kako bi bili aktivni, bezbedni i oprezni na digitalnom tržištu. Ova definicija se nadovezuje na prethodni rad na kompetenciji potrošača i prilagođava ga digitalnom okruženju (Evropska komisija, Zajednički istraživački centar).
„ONLINE” označava „teaching and training yOuNg students about the DigCompConsumers though cLIeNt-basEd challenges and ICT”.
Cilj projekta je da ponudi inovativne mogućnosti učenja nastavnicima nižih razreda srednjih škola kako bi ojačali svoje ključne kompetencije o ovoj temi i time konačno kroz izazove u radu sa klijentima i studije slučajeva unapredili digitalne kompetencije učenika (uzrasta od 11 do 14 godina) za pristupanje digitalnim tehnologijama kao što su platforme e-trgovine i njihovo korišćenje.
Kada je reč o oblasti onlajn-kupovine, ne možemo reći da ograničenja zemalja članica EU i dalje važe. Zaista, usluga e-trgovine pruža pristup svima i ima uticaj širom sveta, tako da bi bilo koja vrsta obrazovnog programa trebalo biti evropske prirode jer služi kao podrška sposobnosti učenika u snalaženju u onlajn-prostoru, a i preko granica. Potrošači danas posluju na sve složenijim tržištima, a pred njima su izazovi sve veće količine novih informacija i sve većeg izbora proizvoda. Da bi napravili dobre izbore i zaštitili svoje interese, moraju posedovati širok spektar veština i znanja.
Ovaj projekat želi da ponudi nastavnicima (koji rade sa učenicima uzrasta od 11 do 14 godina) mogućnosti za mikroučenje u procesu sticanja novih digitalnih kompetencija kako bi poboljšali svoje sposobnosti, uvek bili bezbedni i oprezni na digitalnom tržištu i kako bi preneli te stečene veštine na svoje učenike i tako im omogućili da deluju svesno i bezbedno na polju onlajn-tržišta, istovremeno inovirajući nastavu tehnologije i digitalnih veština u školi, čineći nastavni plan i program prilagodljivijim potrebama i zahtevima učenika i njihovih porodica i kreirajući međunastavni modul koji može omogućiti saradnju nastavnicima drugih predmeta kao što su matematika i marketing.
Cilj projekat „ONLINE” je da obuči nastavnike kako bi svoje znanje preneli učenicima tako da oni:
KOJI SU REZULTATI PROJEKTA
1. RP2 – DIGITALNI NASTAVNICI: OKVIR DIGITALNIH VEŠTINA POTROŠAČA U PRAKSI
2. RP3 – OKRUŽENJE ZA ONLAJN-UČENJE
DUŽINA TRAJANJA PROJEKTA
Projekat će trajati 24 meseca, od 1. oktobra 2022. do 30. septembra 2024. godine.
OSTALI PARTNERI
Koordinator: Agrupamento de Escolas José Estevão, srednja škola, Portugal
Partneri:
OKVIRNI TERMINI SASTANAKA