„ONLINE” – teaching and training yOuNg students about the DigCompConsumers through cLIeNt-basEd challenges and ICT

Digitalna kompetencija potrošača je ovde definisana kao kompetencija koja je potrošačima potrebna kako bi bili aktivni, bezbedni i oprezni na digitalnom tržištu. Ova definicija se nadovezuje na prethodni rad na kompetenciji potrošača i prilagođava ga digitalnom okruženju (Evropska komisija, Zajednički istraživački centar).

„ONLINE” označava „teaching and training yOuNg students about the DigCompConsumers though cLIeNt-basEd challenges and ICT”.

Cilj projekta je da ponudi inovativne mogućnosti učenja nastavnicima nižih razreda srednjih škola kako bi ojačali svoje ključne kompetencije o ovoj temi i time konačno kroz izazove u radu sa klijentima i studije slučajeva unapredili digitalne kompetencije učenika (uzrasta od 11 do 14 godina) za pristupanje digitalnim tehnologijama kao što su platforme e-trgovine i njihovo korišćenje.

Kada je reč o oblasti onlajn-kupovine, ne možemo reći da ograničenja zemalja članica EU i dalje važe. Zaista, usluga e-trgovine pruža pristup svima i ima uticaj širom sveta, tako da bi bilo koja vrsta obrazovnog programa trebalo biti evropske prirode jer služi kao podrška sposobnosti učenika u snalaženju u onlajn-prostoru, a i preko granica. Potrošači danas posluju na sve složenijim tržištima, a pred njima su izazovi sve veće količine novih informacija i sve većeg izbora proizvoda. Da bi napravili dobre izbore i zaštitili svoje interese, moraju posedovati širok spektar veština i znanja.

Ovaj projekat želi da ponudi nastavnicima (koji rade sa učenicima uzrasta od 11 do 14 godina) mogućnosti za mikroučenje u procesu sticanja novih digitalnih kompetencija kako bi poboljšali svoje sposobnosti, uvek bili bezbedni i oprezni na digitalnom tržištu i kako bi preneli te stečene veštine na svoje učenike i tako im omogućili da deluju svesno i bezbedno na polju onlajn-tržišta, istovremeno inovirajući nastavu tehnologije i digitalnih veština u školi, čineći nastavni plan i program prilagodljivijim potrebama i zahtevima učenika i njihovih porodica i kreirajući međunastavni modul koji može omogućiti saradnju nastavnicima drugih predmeta kao što su matematika i marketing.

Cilj projekat „ONLINE” je da obuči nastavnike kako bi svoje znanje preneli učenicima tako da oni:

  • budu informisani i prave dobre izbore na digitalnim tržištima;
  • bezbedno posluju onlajn (smanjen rizik od toga da budu žrtve prevare ili obmanjujućih onlajn marketinških praksi);
  • razumeju prakse digitalnog marketinga i oglašavanja;
  • upravljaju onlajn finansijskim operacijama;
  • razumeju kako ostavljaju svoj digitalni otisak dok su onlajn (npr. prikupljanje digitalnih podataka).

 

KOJI SU REZULTATI PROJEKTA

1. RP2 – DIGITALNI NASTAVNICI: OKVIR DIGITALNIH VEŠTINA POTROŠAČA U PRAKSI

  • A1 – VERIFIKACIJA KOMPETENCIJA
  • A2 – PLAN OBUKE
  • A3 – PRVI NACRT MATERIJALA ZA OBUKU
  • A4 – ZAJEDNIČKA OBUKA OSOBLJA
  • A5 – ZAVRŠETAK MATERIJALA ZA OBUKU I PRILAGOĐAVANJE JEZICIMA PARTNERA

 

2. RP3 – OKRUŽENJE ZA ONLAJN-UČENJE

  • A1 – DIZAJN ZAJEDNICE ZA ONLAJN-UČENJE
  • A2 – RAZVOJ ZAJEDNICE
  • A2.1 – PRVI NACRT PLATFORME
  • A3 – EKSTERNI PILOT-TEST
  • A4 – PEDAGOŠKE SMERNICE

 

DUŽINA TRAJANJA PROJEKTA

Projekat će trajati 24 meseca, od 1. oktobra 2022. do 30. septembra 2024. godine.

OSTALI PARTNERI

Koordinator: Agrupamento de Escolas José Estevão, srednja škola, Portugal

Partneri:

  1. Institut za moderno obrazovanje, Beograd, Srbija;
  2. European Digital, Learning Network, evropska mreža, Milano, Italija;
  3. A & A Emphasys Interactive Solutions Ltd, Cyprus;
  4. Colegiul Național "Mihai Eminescu", Rumunija;
  5. SDRUZHENIE BULGARSKA NATSIONALNA ASOTSIATSIYA AKTIVNI POTREBITELI.

OKVIRNI TERMINI SASTANAKA

  • Kick-off sastanak – Portugal, februar 2023.
  • Transnacionalni projektni sastanak – TPM2, Milano
  • Transnacionalni projektni sastanak – TPM3, Kipar
  • Finalni sastanak – Portugal