Još bolja prohodnost učenika LINK edu Alliance na švajcarske univerzitete
Švajcarska je jedno od najboljih mesta za pohađanje visokoobrazovnih ustanova, što je jedan od razloga zbog kojih je LINK edu alijansa odlučila da se detaljnije upozna sa njenim obrazovnim sistemom – kako bi svoje učenike što bolje pripremila za nastavak studija baš u ovoj zemlji.
Tim povodom, menadžerka Kembridž programa Savremene gimnazije i direktorka International Schoola Zorana Živanović posetila je u julu ove godine, uz podršku partnerske agencije „Via Academica”, Fakultet za biznis i hotelijerstvo u Lucernu (Švajcarska). Zorana je od svojih kolega iz Švajcarske saznala šta je to što njihovi univerziteti najviše vrednuju prilikom upisa, koje uslove moraju da ispune naši učenici i kakve sve beneficije učenicima donosi studiranje na priznatim švajcarskim univerzitetima.
U Švajcarskoj obrazovanje holistički usmereno
Univerziteti u Švajcarskoj vrednuju holistički pristup obrazovanju, odnosno neguju sveobuhvatan i dobro organizovan obrazovni sistem.
Iako se njihov kurikulum može razlikovati od regije do regije, ono što je zajedničko u obrazovanju u bilo kom delu Švajcarske jeste fokusiranje na učenika i njegove veštine. Zbog toga ⅔ učenika pristupa programu dualnog obrazovanja u stručnim školama, što im omogućava sticanje praktičnih veština. Na kraju svake školske godine učenici rade završne testove, na osnovu kojih se obrazovnovaspitni rad detaljno analizira i unapređuje u daljim generacijama. U visokom obrazovanju izuzetno se vrednuju veštine rešavanja problema, kritičko mišljenje i životne veštine, zbog čega su učenici nakon ovakvog sistema obrazovanja u potpunosti spremni za liderstvo na globalnom tržištu rada.
Šta posebno vrednuju švajcarski univerziteti?
Pored veoma bitnih akademskih postignuća i visokog proseka, univerziteti u Švajcarskoj veliku pažnju posvećuju transverzalnim kompetencijama učenika.
U skladu sa obrazovnom vizijom LINK Educational Alliance, ove veštine 21. veka se u našim školama već uveliko prate i vrednuju tokom cele školske godine. Zbog ovakvog pristupa se učenici International Schoola i Savremene gimnazije mogu pohvaliti veoma naprednim digitalnim veštinama, veštinama rešavanja problema, sposobnošću dobre komunikacije i liderskim veštinama. Pohvale o njihovom radu stižu i direktno od Fakulteta za biznis i hotelijerstvo u Lucernu.
„Kada smo od regionalnog predstavnika Fakulteta za biznis i hotelijerstvo dobili pohvale na račun naših učenika i uverenje da smo na pravom putu do najkvalitetnijeg visokog obrazovanja širom sveta, zaista se nisam mnogo iznenadila”, kaže Zorana i objašnjava:„Kreiranje podsticajnog okruženja, pružanje najsavremenijeg obrazovanja i prilika za rast i napredovanje naših učenika nastaviće da budu primer po kom će se kvalitet naših škola i dalje prepoznavati u svetu.”
Učenici LINK edu Alliance u startu u boljoj poziciji za upis švajcarskih fakulteta
Pored brojnih transverzalnih kompetencija koje učenici LINK-ovih škola poseduju, sveobuhvatnost programa koje naše škole nude su još jedan plus koji našim učenicima omogućava odličnu prohodnost na fakultete u Švajcarskoj.
Tako, na primer, učenici International Schoola, zahvaljujući verifikaciji organizacija International Baccalaureate i Cambridge Assessment International Education, pohađaju neki od dva najprestižnija internacionalna programa, koja se odlikuju holističkim kurikulumom, čime je njihova prohodnost na univerzitete u Švajcarskoj zagarantovana.
Isti je slučaj i sa učenicima Savremene gimnazije. Na Nacionalnom programu učenici imaju priliku da sveobuhvatan kurikulum usvoje na savremen i kreativan način, dok na Kombinovanom programu mogu pohađati i dodatne Kembridž predmete, zahvaljujući kojima razvijaju kritičko mišljenje i uče na engleskom jeziku.
Unapređenje plana i programa za još bolje rezultate
U ime LINK-a, Zorana je u razgovoru sa koordinatorima za upis i praksu u Švajcarskoj saznala koji su to specifični uslovi za učenike koji planiraju upis u ovoj državi.
„Švajcarski program je više fokusiran na tržište rada, što znači da se mnogo više cene praktične veštine”, ističe Zorana i naglašava da upravo to švajcarski univerziteti traže i od učenika koji dolaze iz drugih zemalja. „To je jedan od razloga zašto u International Schoolu i Savremenoj gimnaziji stalno ističemo koliko je veliki značaj prakse i vannastavnih aktivnosti u razvoju učenika. Pored težnje ka što boljem akademskom uspehu, naše učenike ćemo podsticati da što aktivnije budu uključeni u brojne prakse koje za njih organizujemo, jer na taj način sebi stvaraju perspektivniju budućnost.”
Obrazovne ustanove LINK edu Alliance nastavljaju da u kontinuitetu usavršavaju svoj plan i program i prate svetske trendove koji učenicima donose bolju pozicioniranost u edukativnim krugovima škola širom sveta.