Nastavnici u okviru LINKgroupa neprestano se usavršavaju
Učitelji i nastavnici osnovnih i srednjih škola iz LINKgroup sistema svesni su koliko je značajno da kontinuirano unapređuju svoja znanja i veštine kroz različite stručne obuke. Čak 86% nastavnika iz LINKgroup škola prošlo je neki vid stručnog usavršavanja, pokazalo je veliko istraživanje koje je sproveo Institut za moderno obrazovanje i u kome su učestvovali nastavnici iz Savremene osnovne škole i gimnazije, International Schoola i Srednje škole za informacione tehnologije.
Rezultati ovog istraživanja su takođe pokazali da se nastavnici iz ovih škola možda i najviše usavršavaju od svih svojih kolega iz regiona.
Usavršavanje iz relevantnih oblasti današnjice
Nastavnici LINKgroup sistema pokazali su najveće interesovanje za dodatno usavršavanje iz najaktuelnijih i najrelevantnijih oblasti današnjice, kao što su:
- rad sa darovitim učenicima (55%);
- digitalizacija i upotreba IKT alata u nastavi (47%);
- medijska pismenost (43%);
- tolerancija (42%);
- multidisciplinarna nastava (38,7%);
- očuvanje životne sredine i osnaživanje „zelenih” praksi (35,5%);
- preduzetništvo i podsticanje zapošljivosti mladih (24,7%).
Dakle, jasno je da se nastavnici iz LINKgroup škola usavršavaju iz svih nastavnički, društveno i poslovno relevantnih tema današnjice, što njihove kompetencije čini uvek u toku sa vremenom, zbog čega lakše ostvaruju i kontakt sa svojim učenicima.
Glavni pokretač je uspeh učenika
Nema sumnje da je raznovrsno i sveobuhvatno usavršavanje nastavnika rezultat pre svega motivacije samih nastavnika, ali je zato glavni pokretač pozitivna reakcija učenika na nove pristupe i načine rada. To je pokazalo i istraživanje Instituta, budući da je glavni motivacijski pokretač za čak 91,5% nastavnika postizanje boljeg kvaliteta rada i podučavanja.
Ovakav rezultat posebno je važan, jer pokazuje da je kvalitetno usavršavanje važan element u pružanju bolje nastave, a samim tim i kvalitetnijeg napretka učenika. Takođe, efektnost i primenljivost znanja koje su usvojili tokom stručnog usavršavanja pokazuju da nastavnici ovih škola pažljivo biraju seminare koje će pohađati i da se usavršavaju sa ciljem da svojim učenicima omoguće najbolje obrazovno iskustvo.
Nastavnici složni u oceni: usavršavanje ima veliki efekat na kvalitet nastave
Koliko je kvalitetno usavršavanje važan element u pružanju bolje nastave, a samim tim i bržeg napredovanja učenika, pokazuje i činjenica da je pomenutom istraživanju čak 86% nastavnika potvrdilo da je usavršavanje značajno unapredilo ne samo njihove nastavničke kompetencije već i nastavnu praksu.
Još jedan od pozitivnih efekata aktivnog usavršavanja nastavnika jeste to što oni bolje prenose svoja znanja ne samo učenicima već i svojim kolegama. Tako je 58% nastavnika iz LINKgroup škola spremno da svoja znanja i iskustvo u korišćenju inovativnih metoda u nastavi ponudi kao bazu za stručne seminare za obuku kolega.
Veliko interesovanje za svetske metodičke prakse
Kada je reč o spremnosti nastavnika za dalje usavršavanje, čak 85% njih izrazilo je želju da usavršava svoja znanja i veštine kroz učestvovanje u međunarodnim projektima. Ovo je potvrda da nastavnici ovih škola imaju potrebu da redovno razmenjuju iskustva sa kolegama iz inostranstva i da drže korak sa najnovijim i najkvalitetnijim svetskim nastavnim praksama.
Nastavnički poziv jedno je od najodgovornijih zanimanja. Zapravo, ukoliko pitate nastavnike iz LINKgroup sistema, to i nije zanimanje, već životno opredeljenje. Jedan od glavnih ciljeva nastave u ovim školama je da učenici steknu znanja i kompetencije za celoživotno učenje, a da bi u tome uspeli, potrebno je da imaju primer u svojim nastavnicima.
Zato nastavnici ovih škola žive ono što predaju: oni se stalno stručno usavršavaju pokazujući na delu svojim učenicima ljubav prema učenju i omogućujući im napredak donošenjem inovativnih nastavnih praksi.
Veoma je važna podrška od sistema i škole
U LINKgroupu smo svesni koliko je značajno da učitelji i nastavnici imaju podršku iznutra, od menadžmenta škole i celokupnog sistema, kako bi mogli da se usavršavaju na pravi način. Potrebe nastavnika za usavršavanjem prepoznate su u celom LINKgroup sistemu, te se nastavnici snažno ohrabruju da razvijaju svoje uže i šire kompetencije. Škole u kojima rade, kao i celokupni LINK edu Alliance sistem, pruža im vrednu podršku u tom pogledu, budući da i sami organizujemo mnogobrojne seminare, obuke i prakse za stručno usavršavanje nastavnika.
Zahvaljujući tome je čak 87,5% nastavnika iz LINKgroup škola obavilo stručno usavršavanje u okviru svoje matične ustanove, što pokazuje da ove škole svojim nastavnicima omogućavaju odlične uslove za sveobuhvatno usavršavanje.
U LINKgroup sistemu nastavnik nikad ne prestaje da bude učenik
Veliko istraživanje Instituta za moderno obrazovanje pokazalo je da su nastavnici u okviru LINKgroup sistema veoma aktivni u pogledu kontinuiranog stručnog usavršavanja, da znanja i veštine koje na taj način stiču sa uspehom primenjuju u učionici i na korist svojih učenika, kao i da su zahvaljujući ovim usavršavanjima u toku sa najnovijim nastavnim i inovativnim praksama i znanjem iz drugih oblasti od značaja za osnovno i srednje obrazovanje.
Međutim, ovde ne stajemo. Učitelji i nastavnici iz LINKgroup škola neprestano rade na sebi, a celokupan LINK edu Alliance sistem nastavlja da im pruža punu podršku i sve neophodne resurse na tom putu kako bi se neometano usavršavali i tako svojim učenicima pružili najkvalitetnije obrazovno iskustvo.
U savremenom obrazovanju svi smo dužni da budemo i učenici i učitelji, a rast svakog od nas dobija poseban smisao kada podstakne i napredak svakog drugog člana sistema, bilo da je to učenik ili nastavnik. Stoga negujemo kulturu učenja i napredovanja, koju beskompromisno slede nastavnici i njihovi učenici.