Portugalska nacionalna agencija je odobrila sredstva za realizaciju Erasmus+ projekta „Brainfinity”!

Brainfinity” je već uveliko poznat u Srbiji kao takmičenje koje podstiče kreativnost, kolaboraciju i logičko rasuđivanje učenika. Izuzetan odziv dece školskog uzrasta i nastavnika učinio je da razmislimo o internacionalizaciji ove sjajne inicijative.
Jedan od najvažnijih ciljeva obrazovanja trebalo bi da budu produktivni učenici koji mogu samostalno i kreativno da rešavaju različite probleme. Nažalost, tradicionalni školski kurikulum i kontrolni i pismeni zadaci često ne dozvoljavaju da se te osobine razviju u pravoj meri, zbog čega najuspešnije nastavne prakse u svetu koriste problem solving.
 
KAKO IZGLEDA PROBLEM SOLVING
 
Nastavni proces koji se bazira na problem solvingu višestruko angažuje učenike zahtevajući da istovremeno koriste kognitivne kapacitete, kreativno i kritičko mišljenje, komunikacijske i timske sposobnosti. To doprinosi da rezultati koji se postižu na ovaj način budu izuzetni.
 
VIZIJA PROJEKTA
 
Vizija projekta je da se pomogne učenicima da razmišljaju kreativno i da samostalno rešavaju probleme kako bi bili sposobni da uspešno prevazilaze najrazličitije izazove u svojoj budućoj karijeri.
Današnji obrazovni sistem je baziran na memorisanju činjenica, a ne na pronalaženju rešenja za probleme i testiranju uspešnosti tih rešenja. Umesto da bubaju formule, činjenice i datume, problem solving zahteva od učenika da upotrebe svoje veštine razmišljanja za rešavanje različitih tipova otvorenih problema. Najbolji rezultati ostvaruju se kada učenici rade u grupi i kroz saradnju isprobavaju različita rešenja za određene probleme. Sa druge strane, zbog razvoja tehnologije, tržište rada je veoma nepredvidivo, pa je potrebno da današnje i buduće generacije razviju veštine koje će im omogućiti da budu prilagodljive. Rešavanje problema i kreativnost su budućnost. Moramo početi da razvijamo te veštine kod učenika već od osnovne škole kako bi bili spremni za ono što ih u životu čeka. Uz „Brainfinity” to možemo da postignemo!
 
STVARANJE NOVOG PRISTUPA UČENJU
 
Realizacijom ovog projekta želimo da stvorimo nov pristup podučavanju i učenju. On je zanimljiv učenicima i podstaći će ih da misle, povezuju informacije, sarađuju i nalaze kreativna rešenja. Naravno, i nastavnicima želimo da omogućimo obuke i alate kako bi ovakav pristup podučavanju lako usvojili.
Konzorcijum koji će realizovati projekat „Brainfinity” čine organizacije iz Portugala, Bugarske, Slovenije i Srbije.
 
Partneri projekta su:
 
Glavni ciljevi projekta su:
  • povećati kapacitet nastavnika da pređu sa tradicionalnog stila eks katedra na ulogu facilitatora, motivatora i mentora;
  • osnažiti nastavnike da motivišu učenike i uključe ih u proces učenja;
  • pomoći nastavnicima da shvate koje veštine treba razvijati kako bi mogli da uče učenike inovativnim konceptima – kako da razmišljaju, rešavaju probleme, traže podatke i sarađuju;
  • motivisati učenike da se naviknu da traže informacije umesto da samo pitaju nastavnike, da budu pismeni i sposobni da procene validnost prikupljenih informacija;
  • naučiti učenike da slobodno, bez straha izraze svoje ideje;
  • naučiti učenike da stvaraju timove, rade zajedno, koriste svoje snage u korist tima i podržavaju jedni druge.
 
Očekivani rezultati projekta:
  • matrica kompetencija i veština za nastavnike i učenike;
  • edukativni sadržaj za nastavnike;
  • obuka za nastavnike kada je reč o osmišljavanju detektivskih zadataka i organizaciji nacionalnog takmičenja „Brainfinity”;
  • vodič za organizaciju nacionalnog takmičenja „Brainfinity”;
  • vodič za korišćenje Brainfinity metodologije u nastavi;
  • portal sa kolekcijom Brainfinity izazova.
 
Trajanje projekta je 30 meseci.