STIŽE NOVA OBRAZOVNA ERA: Ustanove LINKgroupa i Erasmus+ započeli čak 8 međunarodnih projekata

U domaćem i regionalnom obrazovnom sistemu ustanove LINK edu Alliance opravdano nose epitet stvarno drugačijih, Future Ready ustanova, koje primenjuju inovativne nastavne pristupe orijentisane na razvoj i jačanje najvažnijih kompetencija 21. veka, spremajući sadašnje generacije za izazove modernog društva. 
 
Kao predvodnici u implementiranju i razvoju najnovijih dostignuća i standarda u oblasti obrazovanja, ustanove LINKgroupa su potpisivanjem čak 8 međunarodnih saradnji sa Erasmus+ partnerima započele značajne pionirske i revolucionarne projekte koji će kreirati novu tehnološku i didaktičko-metodičku obrazovnu eru, ali i pružiti značajan doprinos u drugim oblastima modernog društva.
 

IMO donosi u Srbiju inovativne programe nastavničkih obuka za veštine 21. veka

Projektni konzorcijum koji čine značajne evropske obrazovne institucije iz Nemačke, Belgije i Francuske i LINK-ov najsavremeniji centar za stručno usavršavanje nastavnika sa Balkana – Institut za moderno obrazovanje (IMO) – deo su dvogodišnjeg projekta „Citizen 2.1”, koji Nacionalna agencija za Erasmus+ program iz Francuske finansira u sklopu strateških partnerstava radi razmene najboljih praksi. 
 
Institut za moderno obrazovanje je u okviru ovog međunarodnog projekta prepoznat kao partner koji ravnopravno nudi najsavremenija iskustva u edukaciji nastavnika koja se tiču razvoja nastavničkih digitalnih veština, te dobija priliku da svoje inovativne pristupe u radu podeli sa partnerskim obrazovnim i inovacionim institutima i centrima, sa institucijama za nacionalno obrazovanje i obuku, kao i sa trgovinskim i industrijskim komorama u čak tri zemlje Evrope.
 
IMO i Erasmus+
 
U okviru projekta će se za 45 nastavnika iz Francuske, Nemačke, Belgije i Srbije održati 4 transnacionalna sastanka i 3 modula za obuku u vezi sa inovativnim digitalnim praksama. Odabranim nastavnicima koji će imati priliku da se upoznaju sa najnovijim nastavnim pristupima strateški partneri projekta „Citizen 2.1” pružiće šansu da dobiju značajnu oznaku „Open Badges”, koja na međunarodnom nivou obezbeđuje prepoznavanje nastavnika koji su stekli nove digitalne veštine.
 

Počinje rad na kreiranju prvih IT alata za otklanjanje kognitivnih predrasuda u nastavi

U saradnji sa partnerima iz Velike Britanije, Bugarske, Belgije, Holandije i Turske, LINK-ov Institut za moderno obrazovanje (IMO) dobio je priliku da realizuje trogodišnji Erasmus+ projekat koji kao rezultat donosi prve i jedine praktične IT alate, strategije i funkcionalnu metodologiju za identifikovanje kognitivnih predrasuda i upravljanje njima. 
 
Tokom projekta „The Art of De-biasing” („dBias”) stručni timovi vrhunskih eksperata za obrazovanje i timovi psihologa i pedagoga iz partnerskih zemalja kreiraće interaktivan video-materijal sa scenarijima koji prikazuju modele najčešćih kognitivnih predrasuda, alate za procenu, identifikaciju i otklanjanje predrasuda. 
 
Pored toga, projektni tim će razviti mrežnu platformu sa algoritmom adaptivnog učenja kroz koju će se sakupljati i osmišljavati obrasci odluka i ponašanja. Ovi obrasci će služiti za informacije koje će eksperti iz oblasti edukacije razmatrati u fokus grupama i koristiti za razvoj nastavnih strategija za ublažavanje predrasuda i upravljanje njima. Platforma će omogućiti nastavnicima da kreiraju izveštaje o odeljenju ili grupi učenika na osnovu kojih će moći da prilagode svoje nastavne metode i aktivnosti.
 

LINK-ova srednja škola za IT – ITHS – odabrana kao partner u čak 6 inostranih obrazovnih projekata

Srednja škola za informacione tehnologije – ITHS, kao vodeća srednja škola u Srbiji u oblasti IT obrazovanja, neprestano razvija metode rada i podučavanja kako bi svojim učenicima pružala neograničene mogućnosti da razvijaju veštine, sposobnosti i digitalna znanja u svim društvenim oblastima.
 
Nastavnici i učenici ITHS-a, jedinog odabranog nacionalnog partnera u čak šest međunarodnih projekata, u naredne dve godine će u okviru Erasmus+ programa zajedno sa vršnjacima i kolegama iz Rumunije, Grčke, Portugalije, Litvanije, Severne Makedonije, Španije, Italije, Francuske, Turske i Belgije udruženo razvijati funkcionalna tehnološka rešenja za borbu protiv klimatskih promena, baviće se kulturnim različitostima i identitetima, učiće da pravilno upravljaju tehnologijom i bezbedno koriste internet. Nastavnici će imati priliku da rade na usavršavanju znanja stranih jezika neophodnih za proces podučavanja savremenih generacija, da razvijaju STEM pedagoške veštine i upoznaju se sa inovativnim pristupima u primeni tehnologije u nastavi. 
 
LINKgroup i Erasmus+ i ITHS
 
Putem dobijenih projekata ITHS će značajno doprineti poboljšanju obrazovanja u Srbiji, pružiće fenomenalnu mogućnost i šansu nastavnicima i učenicima da budu deo transnacionalnih aktivnosti koje donose nove obrazovne i društvene trendove, ali će i menjati paradigmu obrazovanja i jačati savremene kompetencije među mladima i školskim osobljem. Dobijeni Erasmus+ projekti koje ITHS sa partnerima realizuje su:
 
  1. „ClimAct Now!” – omogućiće učenicima da se upoznaju sa Ciljem održivog razvoja 13 i daju svoj doprinos u borbi protiv klimatskih promena u skladu sa svojim mogućnostima;
  2. „Kulturna razmena pomoću alata Web 2.0” – u okviru njega će učenici na najbolji način predstaviti svoju kulturu, tradiciju i verovanja, i to pomoću alata Web 2.0. Na ovaj način će naučiti mnogo toga o drugim kulturama i narodima, ali i bolje upoznati svoju. Takođe, upoznaće se sa korišćenjem alata Web 2.0, koji im pruža mnogo mogućnosti;
  3. „Together to a Better Technology” – cilj ovog projekta je povećanje kvalifikacija školskog osoblja i pružanje veština učenicima i roditeljima kao vid pomoći u upravljanju tehnologijom i bezbednoj upotrebi interneta;
  4. „SPEAKER” – cilj ovog projekta je da podstakne višejezičnost i raznolikost u EU kroz Escape Rooms kurseve jezika. Ove igre će se sastojati od scenarija u kojima će učenici razvijati veštinu čitanja, pisanja, slušanja i govora na stranom jeziku;
  5. „Barcode” – ovaj projekat omogućava aktivno angažovanje u povećanju stope primene inovativnih nastavnih metoda i razbijanju predrasuda o primeni inovativnih nastavnih metoda;
  6. „Digital education zone” – ovaj projekat će omogućiti nastavnicima da predaju u različitim evropskim zemljama kako bi došli do značajnih zaključaka i rešenja za problem niske i veoma niske motivacije učenika. Takođe, uključivanjem alata za društvene medije u obrazovanje cilj je da se poboljšaju osnovne veštine i kompetencije učenika koji koriste ove alate u predmetima kao što su matematika, nauka i strani jezik.
 
Svih 8 pokrenutih projekata zasigurno će dodatno modernizovati obrazovni sistem u ustanovama LINK edu Alliance, ali i pružiti dobar primer za podučavanje u širem opsegu, na nacionalnom i međunarodnom nivou, doprinoseći upotrebi napredne metodičke prakse, najkvalitetnijih i najsavremenijih sadržaja i najmodernijih tehnoloških rešenja.