TOGETHER – Sprovođenje servisnog učenja u školama za unapređenje digitalnog kulturnog nasleđa

Tokom prethodnih mesec dana završeni su Priručnik za nastavnike i Okvir kompetencija za nastavnike srednjih škola u oblasti humanističkih nauka, koji će voditi u pravcu dizajna i implementacije nastave inspirisane servisnim učenjem (Service Learning – SL). Inicijative se odnose na promociju i digitalizaciju lokalne kulturne baštine na kreativan način kroz digitalne alate. Priručnik je spoj teorije i primera iz prakse.

Priručnik kao važno metodičko sredstvo za nastavnike

Naši nastavnici Savremene gimnazije Darko Tmušić, Natalija Stanković i Milica Aleksić osmislili su koncept Priručnika, koji predstavlja rezultat zajedničkog rada partnera iz Nemačke, Portugalije, Italije i sa Kipra, i vodili su njegovu izradu.

U sledećoj fazi projekta Priručnik će biti pretočen u Digitalnu kreativnu onlajn akademiju za nastavnike.

Priručnik će biti važno metodičko sredstvo za nastavnike koji žele da se bave konceptom SL-a i pružaće punu podršku tokom čitavog procesa njegovog izvođenja – od planiranja do ocenjivanja.

Digitalna akademija će biti otvoreno onlajn-okruženje koje će nastavnicima i rukovodiocima srednjih škola pomoći da integrišu u praksu put učenja koji je prethodno zacrtan u Priručniku.

Akademija će, takođe, biti repozitorijum komplementarnih nastavnih resursa (Toolbox), kao što su predlozi za aktivnosti u nastavi, projektni koncepti i strategije, šabloni, listovi za procenu i digitalni resursi, koji se dostavljaju u različitim formatima. Biće usvojeni elementi gejmifikacije kako bi se poboljšao angažman učenika.

 

Šta je servisno učenje

Service Learning (SL) podrazumeva stvaranje veze između ciljeva učenja, učenika i stvarnih potreba zajednice i podrazumeva prenošenje učenja iz učionica u stvarni život. SL se razlikuje od volontiranja po tome što nije sporadična pojava, već predstavlja sistematsko učenje uključeno u nastavni program škole.

Kroz projekat „TOGETHER” pošlo se od potreba zajednice za digitalnom promocijom kulturne baštine, na osnovu čega je potom uočena veza sa nastavnim programom i planom. Ovaj nastavni okvir i vodič su uspešno realizovali Darko Tmušić, Natalija Stanković, Sanja Bogdanović i Milica Aleksić, naši nastavnici iz Savremene gimnazije, vodeći druge partnere kroz ovu novu metodologiju u stvaranju.

Budući da se program servisnog učenja odlikuje visokim transferom znanja i kompetencija učenika, očekujemo da će naši učenici kroz ovu metodologiju dosta naučiti o sopstvenom kulturnom nasleđu i, ujedno, pomoći zajednici (pod zajednicom podrazumevamo zajednicu u kojoj učenici žive).

Projektni bilten možete pogledati OVDE.

Priručnik za nastavnike na engleskom možete pogledati OVDE.

Priručnik za nastavnike na srpskom možete pogledati OVDE.

Okvir kompetencija na engleskom možete pogledati OVDE.

Okvir kompetencija na srpskom možete pogledati OVDE.