Ustanove LINKgroup obrazovne alijanse aplicirale za više od 50 evropskih projekata

Različite ustanove u okviru LINKgroup obrazovne alijanse aplicirale su za više od 50 međunarodnih projekata na nivou Evropske unije u narednom periodu. Pored toga, naše ustanove već vrlo uspešno učestvuju na čak 11 projekata koje finansira Evropska unija.
 

Prvi rezultati početkom naredne školske godine

 
Na ovogodišnji poziv za Erasmus+ projekte Projektni centar i obrazovne ustanove i organizacije u okviru LINKgroupa od marta do maja podneli su kao nosioci ili partneri više od 50 projektnih predloga. Rezultati ovih velikih napora znaće se početkom naredne školske godine i nadamo se da će veliki broj predloga odobriti Evropska komisija.
 
Posebno su se istakle kolege iz Savremene gimnazije, sa ukupno 16 predloženih projekata, od kojih su na tri nosioci i autori projektne ideje. ITHS je i u ovom roku pripremio sedam projektnih predloga, a Fakultet savremenih umetnosti šest projektnih predloga, od čega su na tri nosioci, odnosno autori.
 
Među projektnim aplikacijama su i dve koje konkurišu za fondove Ambasade Sjedinjenih Američkih Država, a podneli su ih International School i Institut za moderno obrazovanje.
 
Kroz rad na pripremi predloga sarađivali smo sa preko 300 partnera – škola, instituta, fakulteta, školskih uprava, kompanija, državnih institucija i nevladinih organizacija širom Evrope. Neki od partnera sa kojima smo najbliže sarađivali su evropska mreža DLearn iz Italije, Adam Smith College of Management / NTC centar iz Bugarske i Smart Idea iz Slovenije.
 
Ovako veliki broj podnetih predloga je rezultat činjenice da su se nastavnici putem obuka i mentorstva Projektnog centra angažovali i dodatno osposobili za samostalno pisanje projekata. Naime, nakon što je Projektni centar u prethodnom periodu sproveo obuke i radionice o projektima u školama i visokoškolskim ustanovama u okviru LINKgroup obrazovne alijanse, veliki broj nastavnika se zainteresovao za osmišljavanje i pisanje projekata i umrežavanje sa kolegama širom Evrope.
 
 

Uspešno realizujemo čak 11 internacionalnih projekata

 
Pored navedenih projekata za koje smo aplicirali za predstojeći period, ustanove LINKgroupa već učestvuju u čak 11 međunarodnih projekata. Ovi projekti su:
 
1. „SPEAKER” (ITHS) – Cilj ovog projekta je podsticanje višejezičnosti i raznolikosti u EU kroz „Escape Rooms” kurseve jezika.
 
2. „The Art of De-biasing (dBias)” (IMO) – Cilj ovog projekta je da omogući prve i jedine praktične IT alate, strategije i funkcionalnu metodologiju za identifikovanje i upravljanje kognitivnim predrasudama.
 
3. „Together” (LINKgroup i Savremena gimnazija) – Cilj projekta je transformacija škola u „otvorene organizacije za učenje”, koje postaju središta kulturnog znanja (Cultural Hub) za celu zajednicu. Finansira ga Nacionalna agencija Nemačke, glavni koordinator je Berlin Cosmopolitan School, a partneri su iz Nemačke, Kipra, Španije, Italije, Belgije, Portugalije, Bugarske i Srbije.
 
4. „ENGlife” (International School) – Cilj ovog projekta je jačanje digitalnih kompetencija nastavnika engleskog jezika i pružanje metodološkog okvira za učenje engleskog jezika za „native” digitalne učenike. Projekat finansira Poljska nacionalna agencija, koordinator je „Luminar Foundation”, a partneri su nam srednje škole iz Irske, Italije, Poljske, Srbije, Grčke, Turske i Estonije.
 
5. „Citizen 2.1” (IMO) – Projekat je usmeren ka razmeni najboljih praksi u oblasti razvoja obrazovnih kompetencija koje se odnose na digitalne veštine. Projektni konzorcijum čine značajne evropske obrazovne institucije iz Nemačke, Belgije i Francuske i Institut za moderno obrazovanje – IMO iz Srbije.
 
6. „Girls Go Circular” (International School, Savremena gimnazija i Srednja škola za informacione tehnologije) – Projekat čiji je cilj povećanje broja žena u digitalnom i preduzetničkom sektoru odvija se u okviru velike inicijative „Skills for the Future”, pod pokroviteljstvom programa Evropske unije „Horizont 2020”.
 
7. „ClimAct Now!” (ITHS) – Projekat se odnosi na „Cilj održivog razvoja 13” iz Agende Ujedinjenih nacija za 2030, a u okviru njega učenici će nastojati da u skladu sa svojim mogućnostima daju svoj doprinos borbi protiv klimatskih promena.
 
8. „Kulturna razmena pomoću alata ’Web 2.0’” (ITHS) – Projekat u okviru koga će učenici na najbolji način predstaviti svoju kulturu, tradiciju i verovanja, i to pomoću alata „Web 2.0”.
 
9. „Together to a Better Technology” (ITHS) – Cilj projekta je povećanje kvalifikacija školskog osoblja i pružanje veština učenicima i roditeljima koje će im pomoći da upravljaju tehnologijom i bezbedno koriste internet.
 
10. „Barcode” (ITHS) – U okviru ovog projekta radiće se na povećanju stope primene inovativnih nastavnih metoda i razbijanju predrasuda o primeni inovativnih nastavnih metoda.
 
11. „Digital education zone” (ITHS) – Omogućiće nastavnicima da predaju u različitim evropskim zemljama radi rešavanja problema niske i veoma niske motivacije učenika.
 

Usavršavanje nastavnika iz celog regiona

 
Još jedan značajan rezultat kojim se možemo pohvaliti je da su Savremena osnovna škola i gimnazija u okviru Erasmus+ projekta ponudile prve kurseve namenjene za usavršavanje nastavnika iz regiona i cele Evrope.
 
Infografik slika
KLIKNITE NA SLIKU DA BISTE POGLEDALI CEO INFOGRAFIK
 
Ovi kursevi nastali su uz mentorsku podršku Projektnog centra i predstavljaće bazu za KA1 projekte mobilnosti, koji će edukatore iz inostranstva dovesti u Srbiju da se obuče inovativnim metodama rada, ali i da upoznaju Srbiju i njeno kulturno i istorijsko nasleđe.
 

Evropa ulaže još više u obrazovanje

 
Evropska komisija ove godine je pokrenula novi sedmogodišnji program finansiranja projekata u različitim oblastima, od čega je Erasmus program najviše usmeren na obrazovanje. Veoma je ohrabrujuća i podsticajna činjenica da je za naredni period od sedam godina Evropa izdvojila čak 26,2 milijarde evra, što je dvostruko veća investicija predviđena za unapređenje obrazovanja nego u periodu 2014–2020.
 
Kao prioriteti se ističu:
  • digitalizacija obrazovanja,
  • razvoj bazičnih veština,
  • aktivnosti u borbi protiv klimatskih promena,
  • uključivanje marginalizovanih grupa i svih onih grupa koje imaju smanjene mogućnosti, kako zbog zdravstvenih problema i pripadnosti manjinskim grupama, tako i zbog ekonomskih poteškoća i geografske udaljenosti od centara obrazovanja.
Uvereni smo da će se do jeseni situacija sa pandemijom primiriti u dovoljnoj meri i da će rad na implementaciji projekata započeti u svom najboljem izdanju. Uz vredan rad na inovacijama i stručnom usavršavanju nastavnika, to će podrazumevati putovanja, upoznavanja sa školskim sistemima i kolegama u različitim zemljama Evrope, razmenu primera dobrih praksi, a sve s namerom da unapredimo način rada, a našim učenicima i studentima ponudimo najsavremenije pristupe i metode obrazovanja.