Science On Stage Srbija deo je evropske platforme za STEM nastavnike. Cilj joj je implementacija i unapređenje STEM obrazovanja na nacionalnom nivou, organizovanje obuka nastavnika i radionica za učenike iz različitih STEM oblasti i kontinuirano širenje inovativnih nastavnih praksi u Srbiji.
Institut za moderno obrazovanje i Savremena osnovna škola i gimnazija, kao deo LINK Educational Alliance, zvanični su predstavnici mreže Science On Stage Srbija i doveli su ovu značajnu platformu u našu zemlju.
Science on Stage Srbija nastoji da omogući nastavnicima u Srbiji da razmenjuju koncepte predavanja i iskustvo sa svojim kolegama iz Evrope, da uvek budu u toku sa istraživanjima, dostignućima i trendovima u svojoj oblasti, ali i u onim srodnim naučnim oblastima, te da dobijaju ideje i inspiraciju kako da obogate nastavu i učine je zanimljivijom.
Science On Stage Srbija tim čine STEM nastavnici i profesori iz različitih gradova Srbije, priznati stručnjaci na nacionalnom i internacionalnom nivou, koji će raditi na razmeni ideja i informacija kako bi kolegama i svojim učenicima učinili dostupnim i lako primenljivim sve principe i mogućnosti STEM-a.
Mreža Science on Stage razvila se iz projekta „Physics on Stage” („Fizika na pozornici”), koji je pokrenut 1999. godine od strane CERN-a (European Organization for Nuclear Research), ESA (European Space Agency) i ESO (European Southern Observatory), u okviru događaja „European Science and Technology Week 2000”. Projekat je 2004. godine prerastao u mrežu Science on Stage, kao bottom-up inicijativa.
Kao krovna organizacija, sa centrom u Berlinu, Science on Stage koordiniše aktivnosti članica iz 35 zemalja i promoviše prekograničnu razmenu najboljih praksi i ideja STEM obrazovanja. Mreža obuhvata preko 100.000 STEM nastavnika iz EU i širi se dalje. Na globalnom nivou sada obuhvata Kanadu, Egipat, Kazahstan i Gruziju.
S ciljem poboljšanja kvaliteta nastave prirodnih naučnih disciplina: tehnologije, inženjerstva i matematike (STEM), platforma omogućuje nastavnicima da razmenjuju koncepte predavanja i sopstveno iskustvo, nadahnjujući i inspirišući ih, ali ih i informišući o širim naučnim istraživanjima.
Leave a comment